شیرازه ای نبست

شیرازه ای نبست
گرد ورقهای بی حاصل.
عشق بر گرد این روزها، قیطانی نبست
گرهی نزد،
به گرد زندگی روبانی نبست
و دل را مثل کمرگاه استکانی نگرفت
عشق نه خنجری زد
و نه آرایه ای نهاد

و غرور ما را
بر مَفرَشها سر نبرید.

"محمد باقر کلاهی اهری"


پی نوشت: این شعر شاعر را از بقیه اشعارش
بیشتر دوست دارم .... دل نشینه!

بی ربط نوشت: هیچی ... فقط دعا کنید برام ... دعا کنید
اون اتفاق خوبی که منتظرشم، پیش بیاد ... دیگه هیچ جور
تحملشو ندارم ... بخاطر این هدفم خیلی استقامت کردم ..
توی این چند سال خیلی سعی کردم امیدوارانه
تلاشو خودمو ادامه بدم ...
اما واقعاً بیش از این نمی تونم صبر داشته باشم ...
2هفته دیگه همه چیز معلوم میشه!

بعداً نوشت: گمونم اول دبیرستان بودم که کتاب "جمیله بوپاشا"
رو خوندم ... به نظرم خیلی وحشتناک میومد... اما از طرفی
زندگی و مبارزات این زن شجاع الجزایری،همیشه برام خیلی
تحسین برانگیز بود ...
امروز نامه ی کروبی به هاشمی رو که می خوندم دوباره یاد
اون کتاب افتادم ... و زن مبارز الجزایری که بخاطر هدفش
متحمل اونهمه شکنجه های وحشیانه شد ...

ندا، ببین تو چقدر خوشبخت تر بودی که سهمت از اینهمه
دَدمنشی، گلوله ای بود .... ببین تو چقدر خوشبخت تر بودی
از اینهمه ندا و اینهمه سهرابی که گرفتار رذالتِ شرم آور ِ این
حیوان صفتانِ پست، شدند ...
ببین تو چقدر خوشبخت تر از ما هستی که مجبوریم هر روز
بغض این ننگ را به دوش بکشیم!

4 نظرات:

Unknown ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۲  

va mahamchenan 2a mikonim...

خاکستر ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۳  

سلام آپ فوری کردم بدوووووووووو بیا...........
دارم از تعجب شاخ در میارم...دارم از عصبانیت به خودم می لرزم...
به امید آزادی سبز...

ناخنک ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۷:۲۵  

آره اونها خوشبخت بودند و جاویدان...
در ضمن 2 هفته دیگه نتیجه چی رو میدن؟؟

سی سی وی اس ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۱  

سلام... امیدوارم به حاجتت برسی.. هم تو قبول شی هم ما

درباره من

عکس من
آرام آرام خواهيد مرد اگر سفر نكنيد، اگر كتاب نخوانيد،اگر به صداهاي زندگي گوش فرا ندهيد، اگر آنچه مي كنيد را ارزيابي نكنيد، آرام آرام خواهيد مرد اگر بنده عادت هاي خود شويد، و هر روز بر همان مسيرهايي كه پيوسته مي رويد، برويد ... اگر مسير خود را عوض نكنيد، اگر لباس هايي به رنگ هاي مختلف نپوشيد و با كساني كه نمي شناسيد صحبت نكنيد امروز زندگي كردن را آغاز كنيد! امروز دل را به دريا بزنيد ! كاري انجام دهيد ! به خودتان اجازه ندهيد كه آرام آرام بميريد و فراموش نكنيد كه همواره بانشاط باشيد! "پابلو نرودا"